Crisismanagement

Onvoorziene gebeurtenissen kunnen ervoor zorgen dat de grip op de organisatie lijkt te verdwijnen. Een “crisis” is als een paradigma verschuiving, waar eerst efficiency, draagvlak en gedegen besluitvorming van belang is, ontstaat er plots een nieuwe situatie waar effectiviteit en communicatie alles bepalend is. Dit vraagt om een andere aansturing en aanpak. Soms vraagt het ook om het financieel anders te organiseren

Terugkrijgen van controle
Met een ervaren interim (programma) manager krijgt de organisatie tijdelijk extra steun en kennis om het initiatief en de controle weer in handen te nemen. Dit als belangrijkste eerste stap om goed door de crisissituatie heen te komen. Wij brengen overzicht, rust en orde in wat voor de direct betrokkenen op dat moment een chaos lijkt. We bieden structuur en ruimte om problemen op verschillende niveaus op te kunnen lossen. We weten dat openheid, snelheid en gedegen communicatie het verschil kunnen maken en bepalen samen met u de benodigde interventies.

Financieel duurzaam organiseren
We bieden totaaloplossingen voor organisaties of organisatieonderdelen die onvoldoende renderen. We (helpen) te reorganiseren opdat het organisatieonderdeel of de organisatie weer boven Jan is. We hebben een aantal instrumenten die zowel los van elkaar als gezamenlijk ingezet kunnen worden om snel beeld te krijgen van waar het goed gaat maar juist ook waar bijsturing nodig is. We combineren een marktanalyse met een kostenanalyse en waar mogelijk verrijken we onze analyses met benchmarkgetallen. Hierbij gebruiken we data uit openbare bronnen om verder te kijken dan in eerste instantie mogelijk lijkt. Daarbij bieden we ook projectmanagement of interim management capaciteit om de benodigde verandering te realiseren.

Voorbeeld projecten